zaterdag 21 december 2013

nummer 12 twitter

Grappig dat er een paar dagen geleden in de krant stond dat Twitter misschien wel zijn beste tijd gehad heeft. OF dat er eindelijk eens niet meer allemaal onzin de wereld in gezonden wordt.

Het lijkt me moeilijk als bibliotheek naar buiten te treden. Als persoon lijkt het me veel makkelijker.

Ik las van een bibliotheek dat ze het vooral gebruiken om met hun huidige gebruikers in contact te komen. Terwijl mij het ook wel handig lijkt om met dat gedeelte van je publiek in contact te komen die niet in de bibliotheek komen.
Wat zou je als bibliotheek kunnen doen;
actie en reactie
activiteiten
prikkelen en verrassen
openingstijden wijzigingen
zondag opening
bepaalde tijdelijk diensten promoten en natuurlijk korting met je biebpas promoten. Met mooi weer dus de korting op een pretpark etc
ook kan je vragen stellen en snel reacties krijgen.

ik zie me zelf prive niet twitteren maar als bibliotheek zou ik het wel willen proberen.

1 opmerking:

  1. Twitter, tsja ik weet het nog niet. We hebben het een halfjaartje geprobeert, maar de respons was er gering. Ik vind de berichtjes er ook altijd erg saai uitzien.
    Belangrijker dan zelf tweets de wereld in te sturen is misschien wel wat er over de bibliotheek getwitterd wordt. Gemeentes doen dit vaak actief. Afgelopen maandag was de gft bak niet geleegd. Ineke heeft hier iets over getwitterd en binnen een uur kreeg ze al ee retweed dat ze de bak de volgende dag kwamen legen. Probeer dat maar eens met een mailtje aan de gemeente.
    Er zijn wel programma's waarmee je kunt volgen wat er over jouw organisatie in de sociale media gezegd wordt. Bijv. http://socialmention.com/

    BeantwoordenVerwijderen