zondag 22 december 2013

nummer 14 mobiel internet


Ik heb net toevallig een artikel gelezen in het Parool dat er best veel studenten zijn die weer terug gaan naar de gewone ordinaire mobiele telefoon met alleen bel en tekst functie. Constante afleiding en het gevoel  wat te missen zijn redenen om de geavanceerde mobiel in de bomen te hangen.

Volgens mij heb ik mijn Samsung sinds een dik jaar nu. Ik gebruik bijna geen apps behalve wat kranten, instagram, snapchat en whatsapp. De biebapp heb ik een poosje gebruikt maar inmiddels niet meer. wat ik eigenlijk het allerhandigst vind is de synchronisatie van de agenda en dat ik overal mail kan ontvangen en versturen. Binnenkort ga ik de ing app downloaden voor betalen lijkt het me wel handig.

Voor bibliotheek gebruik  kom ik zelf even niet verder dan de QR-code van een boek scannen in de bieb en meteen een recensie krijgen of zou je het dan zo ook meteen kunnen lenen als het boek gekoppeld wordt aan je pas? Ik ben benieuwd naar de heldere ideeën van anderen. Misschien is het ook meer iets om landelijk aan te pakken?



1 opmerking:

  1. Dat doet me denken aan de mensen die zeggen dat ze bijna geen tv kijken. Maar ondertussen hebben ze wel alles gezien.
    Als ik zo je rijtje apps lees, dan kom je toch al aan een respectabel aantal en waarschijnlijk gebruik je er onbewust nog meer. De NS app, google maps, reisplanners etc.
    Dan nog de tip van Wil; de app Everytrail. duizenden wandelingen, fietstochten, schaats/skeeler tochten die te volgen zijn. Danks zij de gps op je telefoon zie je precies waar je bent.
    In de trein gebruik ik mijn telefoon om een boek te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen