zondag 22 december 2013

nummer 17 in the crowd

Ik heb afgelopen voorjaar ook een blik geworpen op dit ding.  Toen zag ik bij voordekunst en kickstarter heel wat projecten die het niet haalden, nu lijkt het wat beter te gaan. Ik vind het een mooie manier om te kijken of je met je idee aan de slag kan. Ook de opzet dat er alleen geld uitgekeerd wordt als de totale aanvraag gehaald is, is goed. Nog leuker is natuurlijk dat als er nog meer toegezegd is je dat ook kan krijgen. Goed voor de ondernemerszin.

ik heb toen een paar maanden durftevragen op mijn facebook gehad. uiteindelijk heb ik dat er afgehaald. wat een suffe boel. Vragen over gezondheid waar iedereen ineens een mening over had, over allerlei soorten wissewasjes hoe krijg ik een bosbessenvlek uit een witte blouse dat gehalte.

Nee dan het Parool waar 1x p.w. iemand zijn verhaal doet over wat hij waarom nodig heeft (wasmachine, startkapitaal voor pannen voor een catering) persoonlijke verhalen. De week erop staat er dan de reactie van iemand die wil helpen.

Voor de bibliotheek: ik zag de Belgische erfgoedbibliotheken met kaarten de drijgen te vergaan. Misschien is dat ook wel geprobeerd met het Tropen Instituut.
Ik zag een bibliotheek in Amerika die graag internet wil hebben.
Voor ons zou het voor eenmalige projecten gebruikt kunnen worden.
Ook vind ik Margot haar bijdrage in haar blog goed hierover.  Het ouderen project vond ik een mooi idee. Dat zag ik laatst ook op het Jeugdjournaal waar kinderen van de basisschool ouderen leren omgaan met skype of facetime om dan wekelijks contact met elkaar te hebben. Kinderen en ouderen werden er  blij van.

ik vind de vele handen ook een goeie site. Het Maria Austria Instituut wil graag mensen die foto's beschrijven en taggen. Ik heb me bijna opgegeven maar die .... dingen hebben me weerhouden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten