dinsdag 17 december 2013

nummer 8 terug kijkend

Het fijne is van deze 23 dingen in 2 etappes dat ik meer tijd hebt gehad om dingen te laten bezinken. En ik kan gelijk al zien wat ik er werkelijk van gebruikt heb afgelopen periode.

Blog:
Het opmaken van een blog is dus niet mijn ding. ik vind het geweldig om te zien wat anderen er allemaal mee doen. Het lijkt me ook heel leuk om te doen, maaaarrr ik doe het dus niet.
Ik ben thuis bezig met het maken van een website voor mijn yogalessen en ervaringen. En dan staar ik me helemaal blind op wat ik wel of niet aan kleur, achtergrond, foto's indeling. Inhoud hebben we het dan nog niet eens over.

Zo op deze manier zonder opsmuk foto's etc als een soort ervaringsdagboek vind ik prima.

Prive ben ik me zeer bewust van wat ik op internet van mezelf wil terug vinden. Soms heb je het niet zelf in de hand. FB mag wel iedereen mijn pagina bekijken niks afgeschermd.
Ontwikkelingen gaan snel en zijn constant aan verandering onderhevig. Als organisatie moet je daar wel alert op zijn en dus moet je ook bewuste keuzes maken. De organisatie moet dan ook flexibel kunnen zijn.

Symbaloo:
Heb ik een poosje op mijn bureaublad gehad. Gedoe om te maken. er zijn maar een paar sites waar ik steeds gebruik van maak. Via google krijg ik ook een indeling in vakjes met de meest gebruikte sites en dat is voor mij mooi genoeg. (Ook confronterend want waarom is mijn FB pagina het meest gebruikt?)

Google Alert en RSS:
Handig voor vak ontwikkelingen. We handig om je zoekvraag heel duidelijk te stellen.
Ik had Kinderboekenweek 2013 ingegeven. Binnen 2 dagen had ik 80 mailtjes in mijn box.

Picasa:
Net zo iets als een blog. Geen tijd, te intensief. Meer iets voor ouderen die daar eens lekker in kunnen duiken. Ik heb mijn vader en moeder geholpen met installeren en indelen. dat was meer dan genoeg.
Voor de bibliotheek zou het een methode kunnen zijn om foto's van evenementen te delen. We hebben op onze site een fotogalerij en ik heb de indruk dat dat ook wel genoeg is.

Pinnetjes:
Leuk om te onderzoeken wat we daar als educatief programma mee kunnen voor de scholen.

Copyright en Creative Commons:
Heel nuttig om te weten. Zeker omdat we altijd foto's gebruiken voor FB, nieuwsbrief, affiches en activiteiten kalender.


2 opmerkingen:

  1. Probeer de symbaloo pagina van de bibliotheek eens een tijd als opstartpagina. Inloggen met info@bibliotheekwaterland.nl en wachtwoord waterland.
    De fotopagina van de bibliotheek is gemaakt met Picasa. Ook een rechtstreeks resultaat van de cursus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. is symbaloo voor of na google gekomen.
      ik vind de blokjes van google wel handig
      zal hem een poosje proberen ik heb die van mij altijd als opstart maar ik schakel dus altijd gelijk door naar een ander tabblad

      Verwijderen