zaterdag 21 december 2013

nummer 13 sociale media

Hoe snel kunnen ontwikkelingen gaan. het volgende filmpje illustreert dat mooi.

FB tjek leuk voor af en toe een bericht. Vooral luchtig en wat foto's. Ik gebruik zelf FB vooral om op de hoogte te worden gehouden door galerie, musea, eye, danstheater etc. Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe stukken tentoonstellingen en bv acties.
sinds kort mag ik mee beheren op de FB pagina van de bibliotheek. Handig voor het promoten van boeken, gebeurtenissen en diensten. Ik merk wel dat het zeer lang duurt voordat je een beetje een gemeenschap hebt verzameld. Prive ging dat veel sneller. We zijn als bibliotheek ook niet echt goed in het gebruik. Wel consequent in plaatsen maar weinig verrassend, we doen er weinig aan om te groeien.

Linkedin tjek. Ik heb sinds een maand een account en heb me er nog niet veel in verdiept. Wel handig om je ervaring op te zetten, bij te houden en anderen kunnen ook gegevens bij je plaatsen. ik ben lid van een culturele groep en wordt daardoor op de hoogte gehouden van vacatures, en discussies rondom educatie en cultuur. Binnenkort is er in de Bibliotheek Waterland een bijeenkomst over "het nieuwe solliciteren" daarvoor is een linkedin account essentieel. Zie hier voor meer informatie. En

het voort.













1 opmerking: