dinsdag 31 december 2013

nummer 23 de eindstreep

Wat ben ik wijzer geworden?

Beter iedere week 1 a 2 dingen dan 10 in 1 week
Soms is het beter om niet te lang bij een ding stil te staan want dan gaat er wel heel veel tijd in zitten.
Toen ik begon in het voorjaar heb ik sommige dingen zo grondig aangepakt dat er gelijk een leuke fb actie voor onze klanten uit voortkwam met Globe. Ook is er gelijk een start gemaakt met het bespreken van een favoriet boek op FB met de bedoeling dat iedere medewerker van de Bibliotheek Waterland dat ook zou doen. Kunst dat het schip toen even gestrand is.

Ik zie nu wel duidelijk welke dingen er zijn blijven hangen en welke ik gelijk alweer ter zijde heb geschoven.

Toch weer veel geleerd en opgestoken. En zie wel in dat alles vooral ook eens geprobeerd moet worden maar dan moet er wel degelijk een plan achter liggen. Wat wil je bereiken, wie wil je bereiken, wie kunnen dat doen en wie evalueren er en kijken of er verder wat aangepast moet worden en of we op de goede weg zitten.

Omdat ik al lang niet meer in de uitlening zit was het wel fijn om weer eens de ontwikkelingen te zien op het gebied van catalogi/ zoekmethodes/aquabrowser, en vooral ook: wat kan je klant hierin betekenen. Waardoor zij zich beter betrokken voelen bij de bibliotheek. Eigenlijk ook een soort crowdsourcing.

Ik denk dat er bij ons nog heel veel te winnen valt en de vraag is of we dat wel zelf moeten doen.Goed jatten en samenwerken kan ook tot fijne resultaten leiden.

Wel van belang dat nu iedereen er zo intensief mee bezig is geweest, om niet te lang te wachten met het uitwerken van de verschillende ideeën die er uit voortgekomen zijn.

Ik ben blij dat ik de eindstreep nog voor 2014 gehaald heb.
Opluchting en volle goede moed het nieuwe jaar in.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Femke
    Gefeliciteerd met het paseren van de eindstreep. Ik vond je stukjes leuk om te lezen. Hieruit komt je mening duidelijk naar voren. Niet zomaar alles achterna rennen, maar eerst eens goed nadenken. Wat willen en wat kunnen we ermee is dan de leidraad.
    Voorlopig heeft de 23 dingen cursus nog niet tot heel veel nieuwe producten van de bibliotheek geleid. Facebook is natuurlijk een goed voorbeeld wat we wel kunnen doen. Digitale folders op onze website zijn zeker ook een winstpunt en de eerste Prezi van een collega heb ik ook al voorbij zien komen.
    Maar de hoeveelheid tijd en werk iets kost om een nieuw product op te zetten blijft vaak toch een spelbreker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi wil johooo dank je wel. ik heb het toch heel leerzaam gevonden. ik denk dat je in mijn stukjes ook de radartjes kon horen draaien. Diploma hangt aan de muur.

      Verwijderen